maandag 25 augustus 2014

UPS vestigingen getroffen door datalek

[Bewerkt, bron: The UPS Store]

Persoonlijke klantgegevens van de Amerikaanse pakketdienst UPS zijn gestolen door een beveiligingslek.

De hack, waarbij 51 franchises zijn getroffen in 24 staten, betreft  namen van cliënten, postadressen, e-mailadressen en betaalkaartinformatie.

Het bedrijf gaf aan dat de malware is "uitgeschakeld" en dat haar diensten veilig zijn.

Eerder meldde een grote Amerikaanse ziekenhuisketen al dat haar systemen waren geïnfiltreerd.

Ongeveer 4,5 miljoen patiëntgegevens van de Community Health Systems faciliteiten zijn gestolen.

Daarvoor had de Amerikaanse supermarktketen SuperValu ook last van deze maleware.

UPS, opgericht in 1907 als een koeriersbedrijf, is uitgegroeid tot een miljardenindustrie bedrijf, heeft meer dan 4.450 franchise vestigingen in de VS.

Monitor account

Elke franchise is privé eigendom en verantwoordelijk voor het installeren van een eigen netwerk.

De hacks, die werden ontdekt door UPS naar aanleiding van een kennisgeving van de Amerikaanse overheid, vond plaats tussen januari en augustus.

UPS zei dat er geen meldingen zijn ontvangen over gestolen gegevens die zijn gebruikt voor frauduleuze doeleinden. Klanten moeten zorgvuldig hun accountactiviteit monitoren.

"We vragen u om waakzaam te blijven bij de controle van uw rekeningafschriften en uw gratis krediet rapporten," zegt Tim Davis, president van The UPS Store.

Hij voegde eraan toe: "Onze klanten kunnen ervan verzekerd zijn, dat wij het incident hebben geïdentificeerd en hebben opgelost."

[Bewerkt, bron: The UPS Store]